Polacy chętniej naprawiają elektronikę. Chcą oszczędzać pieniądze i środowisko

Polacy coraz częściej naprawiają uszkodzony sprzęt elektroniczny. W przypadku niektórych kategorii produktowych zainteresowanie usługami serwisu wzrosło o ponad 30% w ciągu ostatniego roku – wynika z danych Alsen.pl, sieci sklepów z elektroniką. Marka chce wykorzystać ten trend i poszerza też zakres swojej oferty serwisowej. Obecnie kluczem do sukcesu jest nie tylko czas i koszt naprawy, ale przede wszystkim dostęp do profesjonalistów i części zamiennych.

Rosnące zainteresowanie naprawami pogwarancyjnymi nie oznacza, że na rynek trafi mniej nowej elektroniki. Wręcz przeciwnie. Ten trend wzrasta wraz z poziomem sprzedaży nowych urządzeń i to pomimo trudności w procesie produkcyjnym i logistycznym. Na rynku IT, smartfonów czy w segmencie AGD cały czas widać rosnący popyt, który nie słabnie pomimo wyższych cen nowych produktów. Finanse to wciąż jeden z głównych powodów, który mobilizuje właścicieli sprzętu do naprawy w serwisie. Wielu z nich decyduje się na ten krok również dlatego, że ich świadomość na temat zmian klimatycznych zwiększyła się.

Bardzo uważnie śledzimy rynkowe trendy. Rosnące ceny nowego sprzętu, powodują, że indywidualni klienci chętniej naprawiają uszkodzone urządzenia. Stąd decyzja o poszerzeniu oferty serwisu o urządzenia kolejnych producentów. To co daje nam przewagę na rynku to fakt, że będąc częścią polskiej Grupy AB – czyli jednego z największych dystrybutorów elektroniki w Europie, mamy techniczną wiedzę, którą czerpiemy bezpośrednio od producentów i to co ważne, łatwiejszy dostęp do części zamiennych. Jan Zdebel prezes sieci sklepów Alsen.pl

Popularność usług serwisowych doskonale widać na przykładzie inteligentnych odkurzaczy. Koszt nowego urządzenia to nawet kilka tysięcy złotych. Naprawa z wykorzystaniem części zamiennych pozwoli oszczędzić klientowi od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Popularność serwisów pogwarancyjnych z pewnością będzie rosła. Wpływ na to ma nie tylko rosnąca liczba urządzeń na rynku, ale też zwiększająca się świadomość samych konsumentów i presja rządów na wydłużenie cyklu życia produktu. Efektem tych działań są zmiany w samej produkcji urządzeń. Niektórzy producenci zaczynają wykorzystywać komponenty pochodzące z recyklingu. Zyskując tym samym uznanie w oczach potencjalnych klientów. Coraz częściej dyskutuje się o tym, że firmy będą pozwalały użytkownikom na samodzielne proste naprawy. Przedstawiciele niektórych firm składają już pierwsze deklaracje.

You may also like

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.